29 maj, 2006

Party i Göteborg!

Ååh, vilken underbar helg det har varit. I torsdags eftermiddag hoppade jag på tåget till Göteborg och mottogs av pappa på stationen och så åkte vi för att inhandla kinamat. Efter middagen gick jag en kort sväng över till bästa vännen S och vi satt och pratade ett tag. Jag hade tänkt ligga och läsa till sent men blev trött rätt tidigt, så jag somnade ifrån boken. Vaknade på fredag förmiddag av ett glatt sms där S ville bjuda på lunch, så jag vaknade lite sakteliga och surfade runt på internet innan jag promenerade de 10 minuterna till hennes jobb. Sedan en snabb runda på stan men hittade inget kul, bara hårnålar som behövdes inför kvällen. Amazing Thai väntade med 7 andra tjejer framåt kvällningen och det var så gott, kockarna lagar maten framför dig, roligt och flamsigt. Tittade efter det lite på Star Wars med pappa innan sängen lockade.

Vi pratade en hel del om party på fredagen så klockan 20 på lördag kväll var vi igång, 4 tjejer hemma hos S, lite vin och bra musik. Tjejsnack och lite dans då också så klart och vid 23 nån gång satte vi oss på spårvagnen och så bar det av till en klubb på Avenyn. Kan inte förklara hur kul det var, stämningen var på topp och vi 4 var precis lika partyglada allihop! Vi dansade på baren och blev till och med svettiga, inte en dålig låt från dj:n - Sugababes, Pussycat dolls, Britney och lite schlager så klart! Hela kvällen lyckad, från början till slut! Det måste vi göra om tjejer, den 17 juni nästa gång samlas vi igen!!!

Jag och S var bakfulla tillsammans på söndagen och bestämde oss för att ta en promenad ner till Vasastan där hennes syster J jobbar då och då och så tog vi en fika och mindes gårdagskvällen tillsammans. Inte många timmars sömn, det var underligt att gå och lägga sig när solen hade stigit upp. Men det var det helt klart värt! Längtar efter att hälsa på igen snart. Underbart var ändå att komma hem idag till utsträckta armar som lyfter upp mig i famnen, få lägga benen om sambon och bara pussas, pussas, pussas! En vecka isär blev alldeles för mycket och nu har vi myst hela dagen, beställt hem pizza och tittat på Lost. Tack tjejer och pappa för en kanonhelg!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej gumman!

Haha kul att läsa om vår helg. Så jäkla kul vi har haft... Vi får höras snart och tjöta lite.

Puss o kram

6:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home