07 maj, 2006

Pollenskiten (och lite helg också)

Jag älskar värmen som har kommit, missförstå mig inte, men för alla er andra pollenallergiker så vet ni hur det är när våren slår ut. Idag trotsade jag ändå mina nysningar och värkande hals och satte mig på innergården i några timmar, pratade med några grannar och läste i boken. Man kan ju inte bara strunta i det UNDERBARA vädret! Efter det kom en vän över och ville låna datorn och få lite tips och råd om sin hemtenta, så vi satt ett tag tillsammans med den och gick sedan hem till henne någon timme och pratade. När jag kommer hem sätter kliandet in som bara den, ögonen svullnar ihop till små streck och blir röda. Sambon frågar om det är något han kan göra, men det är ju tyvärr inte så mycket som kan göras. Proppa mig med medicin och ögondroppar, som inte verkar fungera så väl ändå. Imorgon ska jag hålla mig inomhus, fast jag vill ju till gymmet. Dilemma!

MI3 var i alla fall bra och genomtänkt tyckte jag. Korta 2 timmar och hur mysigt som helst att gå på bio med älsklingen och sedan vandra hem i linne vid 23:30. Mycket bättre kan det inte bli. Satt uppe till 3 och läste, sådana kvällar (med ledig dag dagen efter) älskar jag! När ron kommer över en och man kan sitta uppslukad av en bok och glömma tiden helt. Efter uppsatsen är klar blir det en hektisk helg med kompletteringar (kanske) och endagsflytt och sedan börja jobba heltid v 24 till ett tag in i september som det ser ut nu. MEN, det kunde varit värre - jag slipper gå arbetslös de närmaste 4 månaderna i alla fall!