21 maj, 2006

Helgens upptåg

Gårdagen var riktigt lyckad. Först skrev vi klart vår opponering på en annan D-uppsats på ett par timmar och sedan blev det lunch och en kort sväng på stan innan jag vandrade hemåt och myste tillsammans med pojkvännen med varsin tidning (jag Etunakuriren, han M3, haha) som senare byttes ut till en bok. Klockan 18 var det äntligen dags för min ansiktsbehandling, som var underbart skön. Rengöring, ansiktsmassage, fuktmask och mycket annat... sådan lyx borde man unna sig oftare.

Efter det promenerade jag genom stan till V som hade varit gullig och gått och handlat till oss, vi satte oss framför BB och åt smält chokladfondue där vi doppade kiwi, clementine, banan och vindruvor - hur mumsigt som helst. Jag tänkte att det inte skulle bli så sent eftersom jag varit uppe 7.30 men vi fastnade i tjejsnack och några timmar blev lätt 5, så jag gick hem strax efter midnatt. Roligt i alla fall!

Idag var jag och tränade, kände mig riktigt motiverad och körde rygg, baksida axlar och biceps i gymmet och spenderade 10 minuter på löpbandet, plus en rask promenad på en kvart hem efter. En lång dusch följdes av mys med sambon heela långa kvällen, med vitlöks-köttfärsbiffar och pasta, X-men och till sist melodifestivalen. Ingen dålig placering för Sverige och vinnarlåten var det drag i! Min favorit var nog Ryssland, fin låt med överraskande arrangemang. Nu ska jag läsa lite till och sedan krypa till kojs. Gonatt!